مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 10:402023-07-10سياسي

ضرورت بحث های جمعیتی برای جامعه مشخص شود 


همدان _دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان گفت: اگر مسئله جمعیت به درستی حل نشود شاید فردا ایرانی منقرض داشته باشیم ولو اینکه اصل اول بر بودنمان است.

- حجت الاسلام مهدی جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: با توجه به وضعیت جمعیت در عرصه جهانی و از آنجا که اولین مبنای قدرت هر جامعه ای در ابتدا وجود نیروی انسانی به صورت کمی است و بعد از آن نیروی انسانی کیفی می باشد، ضرورت ایجاب می کند که جمعیت در درجه اول کمی سازی شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان، با بیان اینکه، در کشور متأسفانه با کاهش جدی جمعیت جوان مواجه می باشیم و در مسیر پیش رو این کاهش با شیب تندتر و بیشتری روبرو خواهد شد، تصریح کرد: این کاهش کمی جمعیت در آینده باعث می شود ما در یک نقطه نسبتاً ضعیفی از نظر حوزه اجتماعی و بین المللی برسیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: اولین آسیب کاهش کمی جمعیت متوجه کاهش قدرت یک جامعه است و جامعه ضعیف در ابتدا به ساکن جامعه ایست که از نیروی انسانی حداقلی برخوردار است.

حجت الاسلام جوادی با بیان اینکه، اگر ما یک جامعه ای داشتیم که واقعاً نیروی جوان و نوجوان از نظر کمی در وضعیت خوبی قرار داشت فرجه و فرصت داشتیم که به کیفی سازی جمعیت هم فکر کنیم و نوبت به این قضیه هم می رسید، تصریح کرد: اما با توجه به ضرورت ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بحث های جمعیتی برای جامعه مشخص شود 

ضرورت بحث های جمعیتی برای جامعه مشخص شود